Recepta on-line 24h/7 w 5 minut

Szukaj leku

FAQ

Recepta online 24/7 w 5 minut od 29,50zł

Jak uzyskać receptę online?

Krótki przewodnik po e-receptach!

Skończył Ci się lek, a nie możesz dostać się do lekarza? Pilnie potrzebujesz leku, ale nie masz czasu czekać na wizytę? Żaden problem. Sprawdź jak w kilka minut możesz otrzymać e-receptę bez wychodzenia z domu czy pracy! 

 

Czym jest e-recepta? 

Elektroniczna recepta, to odpowiednik papierowej recepty, do której zostaje przypisany specjalny kod niezbędny do realizacji e-recepty. Wirtualna recepta jest widoczna w systemie farmaceuty, ponieważ posiada wszystkie cechy klasycznej recepty. 

Wykupienie recepty to wygodne rozwiązanie nie tylko dla pacjenta, ale również dla pracowników medycznych. Zamawiając receptę online masz pewność, że nigdy jej nie zgubisz, ponieważ otrzymujesz na swój telefon wiadomość, w której jest kod niezbędny do zrealizowania e-recepty. Wiadomość SMS możesz otworzyć w dowolnej chwili, gdziekolwiek się znajdujesz. Do jej realizacji nie potrzebujesz dostępu do Internetowego Konta e-Pacjenta. Recepta online jest wygodniejsza również dla farmaceuty, który bez problemu odczyta nazwę przepisanego leku. 

 

E‑recepta online – krok po kroku

Pierwszym krokiem w celu uzyskania elektronicznej recepty,  jest rejestracja na naszej platformie. W dalszym kroku należy wybrać odpowiednią kategorię leku spośród dostępnych lub wyszukać lek po nazwie. Po wyszukaniu leku strona przenosi do formularza medycznego, w którym zawarte zostały pytania dotyczące obecnego stanu zdrowia pacjenta ubiegającego się o e-receptę. Ankieta jest obowiązkowa i jest elektroniczną formą wywiadu przeprowadzanego przez lekarza. Na podstawie tego dokumentu, lekarz zdecyduje o tym, czy e-recepta zostanie wystawiona. Jeśli pacjent otrzyma pozytywną opinie lekarza, w ciągu 5-300 minut otrzyma na podany numer telefonu z kodem PIN niezbędnym do realizacji recepty. 

Uwaga: 

W godzinach nocnych, czyli od 22:00 do 8:00, kwestionariusz zdrowia zostanie zweryfikowany dopiero w momencie rozpoczęcia pracy lekarzy. Status e-konsultacji pacjent można sprawdzić logując się do Panelu Pacjenta. 

Jeśli lekarz odmówi wystawienia elektronicznej recepty, pacjent ma prawo ubiegać się o zwrot kosztów e-konsultacji. 

 

Jak zrealizować e‑receptę? 

Od stycznia 2020 roku wszystkie apteki w Polsce mają obowiązek realizacji elektronicznej recepty za pomocą specjalnego kodu. Po otrzymaniu kodu pacjent może zrealizować receptę w dowolnej aptece.  Pacjent podaje farmaceucie numer PESEL oraz KOD e-recepty, po wprowadzeniu danych do systemu, e-recepta będzie widoczna u farmaceuty, a pacjent otrzyma przepisane leki. 

 

Kto może wystawić e‑receptę?

Elektroniczną receptę może wystawić: lekarz, lekarz dentysta, pielęgniarka, położna oraz felczer.  W określonych sytuacjach, kiedy życie lub zdrowie pacjenta jest zagrożone i potrzebuje on swoich leków stosowanych przewlekle, a pacjent nie może skontaktować się ze swoim lekarzem, e‑receptę może wystawić farmaceuta.

 

Czy lekarz może odmówić wystawienia e‑recepty?

Lekarz może odmówić wystawienia e‑recepty na konkretny lek, jeżeli uzna brak zasadności jego stosowania lub odnotuje przeciwwskazania zdrowotne. W przypadku niektórych leków (np. antykoncepcyjnych) lekarz może odmówić wystawienia recepty powołując się na klauzulę sumienia. Sytuacja taka nie będzie jednak miała miejsca, podczas korzystania z  e‑konsultacji za pośrednictwem naszego portalu. 

8 stycznia 2020 roku weszła w życie ustawa wprowadzająca obowiązek wystawiania recept w postaci elektronicznej. Istnieją jednak pewne okoliczności, w których zasadne jest wystawienie recepty papierowej, którą można zrealizować w dowolnej aptece. Tak wyjątkowe sytuacje to : wystawienie recepty dla osób o nieustalonej tożsamości, brak dostępu do systemu e‑zdrowie czy recepty transgraniczne. 

 

Czy lekarz może wystawić receptę online na odległość? 

Lekarz e-receptę może wystawić: w trakcie konsultacji stacjonarnej, oraz konsultacji medycznej na odległość podczas rozmowy telefonicznej, wideo, czat lub na podstawie informacji o pacjencie zebranych w formularzu. 

 

Jaka ilość leku może zostać przepisana przez lekarza na jednej e‑recepcie?

Lekarz na jednej e‑recepcie może przepisać jeden lek. Recepta zbiorcza to maksymalnie 5 różnych leków, czyli 5 e‑recept. 

Lekarz może jednorazowo przepisać, na jednej e-recepcie, ilość leku potrzebną do stosowania przez 360 dni, biorąc pod uwagę zalecane dawkowanie, natomiast dopuszczalna ilość opakowań na jednej e‑recepcie nie może jednak przekraczać 120‑dniowego zapotrzebowania pacjenta na lek.


Czy e-receptę trzeba zrealizować w całości? 

Nie jest to konieczne. Farmaceuta może wydać pacjentowi 1 opakowanie leku z zaznaczeniem częściowej realizacji e‑recepty. Jeśli e‑recepta jest ważna przez rok, pierwsze opakowanie musi zostać wykupione w przeciągu 30 dni od daty jej wystawienia (chyba że data w polu “realizacja od” jest inna).


Czy leki wypisane na e‑recepcie mogę wykupić w różnych aptekach? 

Jedną e‑receptę można zrealizować tylko w jednej aptece, nie ma jednak obowiązku wykupywanie wszyskich leków z recepty zbiorczej w tym samym miejscu.


Kto może wykupić moje leki z e-recepty? 

Każda osoba może zrealizować e‑receptę w aptece, jednak należy pamiętać, że osoba ta musi spełnić te same warunki, co w przypadku gdyby odbieramy leki osobiście.  osobiście Trzeba podać numeru PESEL osoby, na którą została wystawiona e-recepta, oraz czterocyfrowy kod. Pacjent może upoważnić dowolną osobę do dostępu do swojego Internetowego Konta Pacjenta, gdzie znajdują się  informacje o dawkowaniu leku czy kolejnej wizycie u lekarza. Informacja ta jest niezwykle przydatna w przypadku osób  starszych lub z ograniczoną sprawnością. 


Ile jest ważna e‑recepta?

Recepty online są zwykle ważne przez 30 dni od daty ich wystawienia. Istnieją jednak pewne wyjątki, na przykład: e‑recepta na antybiotyki ważna jest tylko przez 7 dni od momentu wystawienia, z kolei czas realizacji recepty na preparaty immunologiczne, na przykład szczepionki, jest dłuższy i wynosi 120 dni.

 

Czy możliwe jest przedłużenie terminu ważności e‑recepty?

Po upływie terminu ważności e‑recepty farmaceuta nie może wydać przepisanego leku. W takiej sytuacji, w przypadku e‑konsultacji, należy ponownie wypełnić formularz, aby lekarz mógł wystawić e‑receptę z nową datą. Dzięki e‑receptom pacjenci nie muszą stać w kolejkach do lekarzy, wystarczy wypełnić krótki formularz na naszej stronie, aby otrzymać niezbędną receptę na potrzebny lek. Ten sposób oszczędza zarówno czas jak i pieniądze pacjentów. 


Czy pacjent ma dostęp do historii swoich recept?

Tak, pacjent ma wgląd do historii leczenia, jak i wystawionych mu recept poprzez swoje Internetowe Konto Pacjenta. Znajdzie tam kod potrzebny do realizacji e‑recepty, gdyby stracił do niego dostęp np. usuwając przypadkowo wiadomość SMS.

 

Co zrobić w przypadku, gdy recepta została nieprawidłowo wystawiona?

Jeśli na e-recepcie pojawi się błąd, którego zmiany nie może dokonać farmaceuta z uwagi na przepisy (na przykład błędna nazwa leku) nie ma możliwości korekty. W takiej sytuacji lekarz, który wystawił e-receptę musi ją anulować i wystawić nową.

Co nas wyróżnia?

Szybkość realizacji zamówienia
Wykwalifikowany zespół lekarzy
Zgodnie z prawem
Bezpieczeństwo